İlk detaylar: Quake Champions (PC)
Wolfenstein'ın yeni oyunu yakın bir zamanda satışa sunulmuştu. Ardından geçtiğimiz mayıs itibarıyla da Doom geldi. Eh, haliyle sırada Quake vardı ve onun da duyurusu E3 2016'da yapıldı.
id Software'ın oyun dünyasına armağan ettiği en önemli serilerden olan Quake, yola Quake Champions isimli yeni üyesiyle devam ediyor. Quake Champions, firmanın id Tech 6 oyun motoruyla hazırlanıyor ve senaryo modu barındırmıyor. Yardımcı stüdyo koltuğunda ise, daha önce Halo serisinde de katkı sağlamış Saber Interactive bulunuyor. Oyun, tıpkı eski tip Quake'ler gibi oldukça hızlı bir oynanış tipinde ve tamamen online tasarlanıyor.
id Software'ın kıdemli isimlerinden Tim Willits, bu yeni oyun hakkında GameCentral'a bazı bilgiler verdi
Öncelikle şunu söyleyelim, Quake Champions, sadece PC için hazırlanıyor. Eski ya da yeni nesil konsollara çıkmayacak. Gerekçe ise basit: Yeni Quake'in hızlı bir oyun yapısı olacak ve dolayısıyla bu hıza ayak uydurmak için klavye + mouse ikilisi yine tek favori. Güçlü donanım unsurunu da unutmayalım. Ve evet, bu bir MOBA değil.
Seride yeni bir sayfa
Yeni oyun, tıpkı ilk Quake gibi Lovecraft soslu görselliğe sahip olacak. Öte yandan oynanış tipi ise, Quake 3, Quake Live gibi oldukça hızlı. Rocket Jumping yapabileceğiniz, kendinizi havada kontrol ederek ölüm saçabileceğiniz bir yapıda. Yapımcılar, seride çok önemli olan görsel tasarım ve hızlı oynanış faktörünü bu yeni oyunda bir araya getirerek Quake'i günümüze taşıyacak.
Tim Willits, oyunda neredeyse hiçbir sınırın olmayacağından, gerçek bir rekabetçi multiplayer oyun hazırladıklarından ve böyle bir oyunda en iyi deneyim için PC'nin gerekliliğinden bahsediyor. Bunu söylerken id Software'ın konsol oyuncularını sevdiğini ve konsollara kapıları kapatmadıklarını da ekliyor. Aynı zamanda senaryo modlarına da öyle. Ama Quake Champions, tam anlamıyla bir "online PC oyunu" kimliğine sahip olacak.
Ve evet, Rocket Launcher, Railgun ve Lightning Gun da dahil birçok klasik silah geri dönüyor. Oyunda mermi doldurma da yok.
Neden bu kadar uzun sürdü?
Quake 4, 2005 yılında çıkmıştı. Senaryo moduna sahip son Quake oyunuydu. Oyunu id değil, Raven Software geliştirmişti. Ardından Splash Damage'in hazırladığı ve yalnızca online modların bulunduğu Enemy Territory: Quake Wars'a merhaba demiştik. Bu oyun, John Carmack'in Megatexture ismini verdiği farklı dokulardan oluşan harita ve karakter tasarımlarıyla da gündem oluşturmuştu.
2010 yılında ise, internet tarayıcısı üzerinden ücretsiz olarak da oynanabilen Quake Live geldi. Quake Live, bir nevi Quake 3'ün biraz daha yenilenmiş bir versiyonuydu ve id Software tarafından düzenlenmişti.
Yani uzun süredir yeni bir Quake oyunu çıkmıyor. Tim Willits, bunun sebebini, yıllar geçmesine rağmen oyuncuların hala eski Quake oyunlarına ilgi göstermesine ve hala milyonlarca oyuncunun Quake Live'ı oynamasına bağlıyor. Ama en nihayetinde Quake için de bir şeyler yapmanın zamanı gelmişti.
Neden senaryo modu yok? Neden sadece multiplayer?
Tim Willits, Quake'in birçok oyuncu için "multiplayer" anlamını taşıdığını ve günümüzde hala ciddi bir kitlesi olduğu için de bu kitleye verilebilecek en güzel hediyelerden birinin yeni bir multiplayer tabanlı Quake oyunu olduğunu düşündüklerini bildiriyor. İşte bu yüzden yeni oyunda senaryo modu yok. Çünkü Quake denilince akıllara önce multiplayer geliyor.
Hem hardcore hem de yeni başlayan oyuncular için
Eskiden online mücadelelerde genellikle bir kazanan olur, diğer oyuncular onca emeğe rağmen aslında hiçbir şey yapmamış gibi sayılırdı. Son yıllarda çıkan oyunlarda ise gelişim sistemi de dahil birçok seçenek var. Online maçlarda birinci olmasanız dahi, yine de puan alıyor ve kendinizi geliştirmeyi sürdürerek yeni silah ve ekipmanlara merhaba diyebiliyorsunuz.
İşte Quake'de de benzer bir sistem olabilir. En azından haritadaki oyuncuların arasında yaşanan mücadelede her zaman 1 kazanan olmayacak. Oyunun eski ve yeni oyuncularla birlikte geniş bir kitleye hitap edeceği düşünülüyor.
Peki ya ücret sistemi?
Yapımcılar henüz bu konu hakkında konuşmak istemiyor. Oyun ücretsiz mi olacak yoksa ufak ödemeler olacak mı, bunlar henüz kesinleşmiş konular değil.
Muhtemelen QuakeCon 2016 etkinliğinde yeni Quake hakkında daha fazla bilgi gelecektir.