Doom, QuakeCon 2014'te gösterildi
Eski tip oynanış, yeni nesil unsurlarla birleşerek sıkı bir aksiyon sunacak. İşte yeni detaylar.
+ Yapımcılar, hem geleneksel hem de futuristik silahlara yer veriyor, tıpkı eski oyunlarda olduğu gibi. Çift başlıklı shotgun, roket atar, plazma tüfeği ve testere gibi silahlar yine var. Bu tip silahların yanında, bu kez yakın dövüş sistemi de var. Belki de Brutal Doom modundan esinlenilmiştir bilinmez, ama artık yaralı ve güçsüz düşmanlarımızı bitirici vuruşlarla yolcu edebileceğiz. Bu arada düşmanlar, yine ışınlanarak bir anda karşımıza çıkabilecek. Her düşmanı alt etmek için farklı bir saldırı yöntemi belirlemek gerekecek. Ve evet, düşmanlar parçalanabiliyor. Testere ile zombileri dilim dilim doğrayabileceğiz.
+ Demoları izleyenler, oyunun görsel stilinin Doom 3'e benzediğini söylüyor. Doom'da kullanılan motor ise, id Tech 6. Evet, id Tech 5'in geliştirilmiş bir versiyonu kullanılıyor. Amaç ise, id Tech 5 kullanan Rage ve Wolfenstein'da yaşanan bazı teknik sorunların tekrar yaşanmaması ve tabii daha iyi bir görsellik.
+ Kilitli kapılar yine karşımıza çıkacak. Ancak bu kez sarı anahtar, mavi anahtar veya PDA'lerle uğraşmayacağız. Belki de uğraşırız, ama farklı bir şey daha var. Bu sefer ölü bir insanın elini alıp kapıdaki parmak izi okuyucusuna okutabileceğiz mesela.
+ Oyunun yapısı yine eski tip olacak. Oynanışta birçok yeni unsur olacak, ama mesela mermi doldurma yok. Böylece aksiyon kesilmeyecek. Sağlığın kendi kendine yenilenmesi yok. Etraftan sağlık paketi toplamamız gerekecek. Pek saklanmak yok ve sürekli koşarak düşman saldırılarından kaçmak ve bu sürede karşılık vermek var.
+ Organizasyonda gösterilen demolar için PC'ler kullanıldı, ama bu PC'lerin teknik özellikleri paylaşılmadı. 1080p 60FPS olarak hazırlanan oyunun PC, PS4 ve XONE'a geleceği bildirildi. PS3 ve X360'a gelir mi, şu an bilemiyoruz.
+ Oyunun gösterilen bu demolarının yakın bir zamanda internette de yayınlanması bekleniyor.
+ Yapımcılar, hem geleneksel hem de futuristik silahlara yer veriyor, tıpkı eski oyunlarda olduğu gibi. Çift başlıklı shotgun, roket atar, plazma tüfeği ve testere gibi silahlar yine var. Bu tip silahların yanında, bu kez yakın dövüş sistemi de var. Belki de Brutal Doom modundan esinlenilmiştir bilinmez, ama artık yaralı ve güçsüz düşmanlarımızı bitirici vuruşlarla yolcu edebileceğiz. Bu arada düşmanlar, yine ışınlanarak bir anda karşımıza çıkabilecek. Her düşmanı alt etmek için farklı bir saldırı yöntemi belirlemek gerekecek. Ve evet, düşmanlar parçalanabiliyor. Testere ile zombileri dilim dilim doğrayabileceğiz.
+ Demoları izleyenler, oyunun görsel stilinin Doom 3'e benzediğini söylüyor. Doom'da kullanılan motor ise, id Tech 6. Evet, id Tech 5'in geliştirilmiş bir versiyonu kullanılıyor. Amaç ise, id Tech 5 kullanan Rage ve Wolfenstein'da yaşanan bazı teknik sorunların tekrar yaşanmaması ve tabii daha iyi bir görsellik.
+ Kilitli kapılar yine karşımıza çıkacak. Ancak bu kez sarı anahtar, mavi anahtar veya PDA'lerle uğraşmayacağız. Belki de uğraşırız, ama farklı bir şey daha var. Bu sefer ölü bir insanın elini alıp kapıdaki parmak izi okuyucusuna okutabileceğiz mesela.
+ Oyunun yapısı yine eski tip olacak. Oynanışta birçok yeni unsur olacak, ama mesela mermi doldurma yok. Böylece aksiyon kesilmeyecek. Sağlığın kendi kendine yenilenmesi yok. Etraftan sağlık paketi toplamamız gerekecek. Pek saklanmak yok ve sürekli koşarak düşman saldırılarından kaçmak ve bu sürede karşılık vermek var.
+ Organizasyonda gösterilen demolar için PC'ler kullanıldı, ama bu PC'lerin teknik özellikleri paylaşılmadı. 1080p 60FPS olarak hazırlanan oyunun PC, PS4 ve XONE'a geleceği bildirildi. PS3 ve X360'a gelir mi, şu an bilemiyoruz.
+ Oyunun gösterilen bu demolarının yakın bir zamanda internette de yayınlanması bekleniyor.