Titanfall - PC beta inceleme
Respawn Entertainment, Call of Duty'nin ardından yeni bir akım başlatmak üzere...
Eski Call of Duty yapımcıları Vince Zampella ve Jason West'in kurduğu Respawn Entertainment'ın ilk ürünü Titanfall, 11 Mart itibarıyla PC ve Xbox One için çıkacak. Xbox 360 sürümü de Mart ayının sonlarına doğru oyuncularla buluşacak. Bilim kurgu FPS olarak hazırlanan oyun, yalnızca multiplayer savaşlar üzerine kurulu.
Yeniden doğuşun ta kendisi
Call of Duty serilerinin aksine bu oyunda senaryo moduna yer verilmemiş. Özellikle Modern Warfare 2'nin çıkışıyla beraber bazı söylentiler oluşmuştu hatırlarsanız. "Yeni Call of Duty oyunlarında yalnızca multiplayer modlar olabilir" deniyordu, ki Infinity Ward'ta Jason ve Vince'in başını çektiği büyük bir ayrılık dalgası gerçekleşti. Multiplayer haritada yeniden doğuşu ifade eden Respawn ismini yeni stüdyonun adı olarak belirleyen ikili, FPS türünde çizgileri yeniden belirleyecek bir oyun üzerinde çalıştıklarını söylediler ve şimdi o çizgilerin henüz bitmemiş halini deneme şansımız var.
Betayı özellikle geçtiğimiz Pazar ve Pazartesi günleri saatlerce oynama imkanım oldu. Beta itibarıyla karşımızda gayet umut verici bir yapımın durduğunu söyleyebiliriz.
Önce bir öğrenelim
Betaya önce bir eğitim süreciyle başlıyorsunuz. Pek benzer olmasa da Portal serisi geldi aklıma bu süreçte. Silah tutuşu, hedef alma, yakın dövüş derken; duvarlarda yürüme, zıplama ve Titan'ların nasıl kullanılacağına dair bilgilerin verildiği, finalde de diploma niyetine yapay zekaya karşı test maçları yaptığınız bir süreç geçiriyorsunuz. Bu süreç 20'nin üzerinde görevden oluşuyor ve yaklaşık yarım saat sürüyor. Her şeyi tamamladığınızda ise, artık haritalara adım atma vaktiniz gelmiş demektir.
Betada 2 harita bulunuyor; Angel City ve Fracture. İlk etapta ister otomatik tüfekle başlayın (Riffleman), ister yakın mesafe çatışmalar için shotgun alın (CQB), isterseniz de bir suikastçı (Assassin) olarak haritalarda turlayın. Karakterinizi seçtikten sonra bir de Titan seçiyorsunuz, yani o koca ölüm makinelerinden birini.
Betadaki modlar, tam sürümde beklenen modlar ve haritalar...
Betada Attrition, Hard Point ve Last Titan Stand olmak üzere 3 farklı mod bulunuyor. İlk modu seçerseniz 2 takım olarak 6 vs 6 kapışıyorsunuz. Amaç basit, en yüksek skoru elde ederek maçı galip tamamlamak. İkinci modda ise, haritada yer alan 3 noktayı kapmaya ve uzun süre muhafaza etmeye çalışıyorsunuz. Son modda da herkesi öldürüp en son kişi olarak ayakta kalmaya çalışıyorsunuz. Ölürseniz respawn olamıyorsunuz. Baktığımızda bu modlar zaten hemen hepimizin bildiği modlar. Bu yüzden yabancılık çekmiyorsunuz.
Bu bilgilerden hariç olarak, NeoGAF forumlarında yer alan kesin olmayan bilgilere göre Titanfall'da 15 tane harita ve 7 tane oyun modu bulunacak.
Denge harika görünüyor
Evet, bunu söyleyebilirim. Silahların vuruş hissiyatları, robotların kullanımı, hareketlilik, aksiyon, kısacası her şey harika görünüyor. Yakın mesafede shotgun'ın verdiği tokluk, uzak mesafede otomatik tüfeklerle hedefi indirme hissi, suikastçı olarak düşmana arkadan yaklaşarak nefesini kesmek, kısacası betadaki hemen her şey gayet tatmin edici. Haritalar Call of Duty serisinde de olduğu gibi fazla büyük tutulmamış ve sıcak çatışma odaklı arcade bir oynanış sunulmuş. Bu kez buna biraz bilim kurgu sosu dökülmüş ve çok da güzel olmuş. Eğer daha evvel Unreal Tournament ve Quake gibi temposu oldukça yüksek ve dikkat isteyen online FPS'ler oynadıysanız, Titanfall'ı da çok beğeneceğinizi düşünüyorum.
Mermi derdiniz yok, şuradan düşüp de ölür müyüm derdiniz yok, şuraya nasıl ulaşırım derdiniz de yok denecek kadar az. Karakterimizin suitinde yer alan itici güç sayesinde bir zıplayışımız tamamlanmadan ikinci zıplayışımızı da gerçekleştirebiliyoruz ve böylelikle daha yükseklere ulaşabildiğimiz gibi çatı kenarlarından çatılara da anında varabiliyoruz. Bitmedi. Hızlı koşma özelliğinin yanına eklenen duvarlarda yürüme, hatta duvardan duvara atlayarak yürüme özelliği sayesinde de haritalarda neredeyse hiç durmadan, sürekli koşturarak kelle avına çıkabiliyorsunuz.
Gelelim robotlarımıza
Haritada birkaç dakika geçirip birkaç kişiyi öteki tarafa gönderdikten sonra size bir uyarı geliyor ve birkaç saniye içinde Titan'ınızın geleceği söyleniyor. Geldiğinde de yanına gidip E tuşuna basarak içine girebiliyorsunuz. Siz onun yanına gidene kadar bu makine bir koruyucu perdenin içinde bekliyor ve böylelikle güvende oluyor. Titan kontrol etmeye başladığınızda, oyunun diğer boyutunu yaşamaya başlıyorsunuz. Bu güçlü makinenin üzerinde otomatik silah, roketler, koruyucu kalkan ve size gelen saldırılardan hızlıca kaçmanız için itici güç panelleri bulunuyor.
Titan kullanırken etraftaki askerlerin size karşı pek de şansı olmuyor. Bu da sizin avantajınız tabii. Ne kadar düşman öldürürseniz o kadar iyi. Ancak bir süre sonra askerler ortadan kaybolmaya ve tüm haritayı Titan'lar kaplamaya başlıyor. İşte burada da takım oyunu ön plana çıkıyor. Tek başına hareket etmektense en azından 2 Titan olarak 1 Titan'a saldırırsanız başarı şansınız daha fazla. Gelen saldırılara karşı açacağınız geçici kalkan sayesinde size ateşlenen mermiler havada birikiyor ve kalkanı kapatmanızla beraber bu mermiler de sahiplerine iade oluyor. Ama dikkat edin, bu taktiği karşı taraf da yapabiliyor.
Eğer hasar alırsanız, bir kenarda biraz beklemeniz iyi olacaktır. Bu, hem karakteriniz hem de Titan'ınız için geçerli. Ancak Titan'ınız fazla hasar alırsa, E'ye basıp dışarı çıkmaktan başka çareniz yok. Çünkü büyük hasarın geri dönüşü olmuyor. Ama üzülmeyin. Birkaç dakika sonra tekrar Titan'ınıza kavuşabiliyorsunuz. Ha bu arada, eğer Titan'ınızla uzun süre az hasarla mücadele ederseniz, makinenizin tamamen onarılması için V tuşuna basmanız isteniyor.
Peki seviye sistemi var mı?
Evet, tabii ki var. Infinity Ward'un Call of Duty'de yıllardır kullandığı seviye ve perk sistemleri, milyonlarca oyuncu tarafından beğeniyle karşılandı. Hatta yeni çıkan birçok FPS oyununda da benzer sistemler kullanılmaya başlanıldı. Dolayısıyla Titanfall'da da benzer bir sistem var. Hem karakterinizi hem de Titan'ınızı geliştirebiliyorsunuz. İstediğiniz silah, zırh ve yetenekleri atayabiliyorsunuz. Tabii bunları yapabilmek için hızlıca seviye atlamanız lazım. Karakterlerde gelişim sürecini başlatabilmek için en azından 5 level, Titan'lar için de en azından 10 level olmanız gerekiyor. Zaten oyunun zevki de asıl bu süreçlerden sonra yaşanmaya başlanacaktır.
Sonuç
Beta itibarıyla her şey güzel görünüyor diyebiliriz. Sıcak çatışmaların eksik olmadığı, üzerine Titan mücadelelerinin de yaşandığı arcade tabanlı ve fazlasıyla tempolu bir oyun sistemi kurulmuş. Çıktığında FPS oyuncuları tarafından büyük ilgi göreceğini düşündüğüm Titanfall, muhtemelen yeni bir serinin de başlangıç halkası olacaktır. Son olarak tekrar etmek gerekirse; "Eğer daha evvel Unreal Tournament ve Quake gibi temposu oldukça yüksek ve dikkat isteyen online FPS'ler oynadıysanız, Titanfall'ı da çok beğeneceğinizi düşünüyorum."