Call of Duty, Ghosts ile yeni bir dünyaya adım atıyor.
İşletim sistemi: Windows 7 64bit
İşlemci: Intel Core 2 Duo E8200 2.66 GHZ / AMD Phenom X3 8750 2.4 GHZ ya da daha iyisi
RAM: 6GB (Yama sonrası 4GB RAM'e düştüğü belirtildi)
Ekran kartı: NVIDIA GeForce GTS 450 / ATI Radeon HD 5870 ya da daha iyisi
Boş disk alanı: 40GB
Evet, Infinity Ward yetkililerinin ilk açıklamaları bu yöndeydi Ghosts için. Aslında Ghosts'un resmi duyurusu gelmeden evvel, birçok söylenti bulunuyordu normal olarak. Modern Warfare 2'de karşılaştığımız ve ardından ölümüne de tanıklık ettiğimiz Ghost karakteri, oyunda kısa süreli görünmesine rağmen büyük ilgi uyandırmış ve serinin fanları, sadece bu karakteri temel alan bir Call of Duty oyununun yapılmasını istemişti. İşte söylentiler, yeni oyunun böyle olabileceği yönündeydi, ama olmadı. Oyunun ismi Ghosts ama, denildiği gibi, tamamen yeni bir dünya ve önceki Call of Duty'lerden bağımsız bir oyun bu.
Adamım Logan
Bir babanın oğullarına anlattığı hikayeyle açılıyor Ghosts. Ardından gelen sarsıntılar ve derken bir anda uzayda buluyoruz kendimizi. Dünya'dan çok uzaklarda, bir şeyler fazlasıyla ters gidiyor ve bu tersliklerin etkilerini kısa süre sonra tüm insalık hissetmeye başlıyor. Detay vermiyorum, zira Call of Duty oyunlarının hikayeleri hep merak uyandırmıştır ve film gibi ilerlemiştir. Ama şunu söyleyeyim, bu kez Güney Amerika menşeili bir tehdit var ve tüm dünya yok olmak üzere, adeta kıyamet sonrası bir dünyadayız.
Kontrol ettiğimiz karakterin ismi Logan. Ne dili var, ne sesi. Birçok FPS oyununda olduğu gibi Ghosts'ta da hiç konuşmayan bir karaktere sahibiz. Neyse ki çevremizdekiler konuşuyor ve neler yapmamız gerektiği konusunda bilgiler veriyorlar.
Aynı tip oyun mekaniği, yine de göz okşayan sinematik sahneler
Call of Duty'nin oynanış sistemi, Modern Warfare 1 ile yeni bir boyut kazanmıştı, ancak ardından gelen tüm Call of Duty'lerde bu sistemin üzerine ufak eklemeler yapılarak yola devam edildi. Dolayısıyla bir süre sonra keşke daha farklı şeyler olsaydı demeniz olası. Bir bölgeye gidiyorsunuz, düşman temizliği yapıyor ve göreviniz neyse onu yerine getirerek bir sonraki aşamaya geçiyorsunuz. Aslında birçok oyunun mekaniği bu yönde zaten, bu sebeple bu bir eleştiri değil, ancak daha farklı şeyler de olmalı doğrusu. Ha tabii ki her şey aynı değil, bazı farklılıklar da var. Mesela sinematik sahneler. Bu sahnelerin bazılarını izlemekle yetiniyor, bazılarında da filmin tam ortasında buluyorsunuz kendinizi. Infinity Ward, bu sinematik bakış açısını çok iyi uyguluyor. "Yok artık" dediğim birkaç sahne oldu açıkçası.
+ Keyif veren, sinematik etkisi yüksek, bağlayıcı senaryo modu
- Grafikler ve sesler yaşlarını belli ediyor
- Optimizasyon konusunda sıkıntıları var