Doom ve Quake Direct3D’yi mi tercih edecek
John Carmack, yaptığı açıklamalarda id Software’in Direct3D ve OpenGL arasında yapacağı tercihle ilgili ipuçları verdi.
Wolfenstein, Doom ve Quake gibi serilere imzasını atmış olan id Software'in yazılım ekibinin başında bulunan ve firmanın kurucularından olan John Carmack, yapılan bir röportajda OpenGL'le çalışmayı bırakabileceklerinin mesajını verdi. Carmack, "Bence bugün için Direct3D çok daha iyi bir API (uygulama programlama arayüzü). Örneğin, Direct3D, özellikle yeni versiyonları, donanımın multi-threading (çoklu kullanım) aşamasında daha başarılı." dedi.
"Microsoft, cesurca bir hamle yaparak bazı uyum sorunlarını da göz önüne alarak API'yi geliştirme yolunu seçti. Ancak OpenGL ise uyum sorunları endişesiyle kaldı. Bizim bu noktada OpenGL'de kalmamız biraz tembellikten, ancak şimdilik sorunsuz çalışmaya devam ettiği de bir gerçek. Ufak farklar için bütün oyun geliştirme platformumuzu değiştirmek mantıklı görünmüyor." sözleriyle OpenGL'in geleceğini pek de aydınlık görmediğini vurguladı.
Şimdilik görünen o ki Doom ve Quake OpenGL platformunda kalacak. Ancak eğer Direct3D'nin daha büyük avantajları ortaya çıkarsa Carmack, OpenGL'le vedalaşmaya hazır gibi görünüyor. Ayrıca olur da Doom 4 ve Quake 5 gibi planlar varsa onların da Direct3D ile çıkması ihtimali şimdiden ağır basmaya başlıyor.